Ønsker du å flytte hele kundeforholdet ditt til KLP Banken? Her får du en grundig gjennomgang og oppskrift for hvordan du går frem.

Mine lånesøknader
Har du fått beskjed om å gi samtykke for å fullføre en lånesøknad?
Da må du logge inn i nettbanken og gå til "Mine lånesøknader". Der kan du gi samtykke til innhenting av lønns- og skatteinformasjon fra Altinn, og signere lånedokumenter.
Dette må du gjøre før vi kan behandle søknaden
Registrer deg som kunde
Har du sendt inn søknad, men du eller eventuell medlåntaker ikke er registrert som kunde enda, må det gjøres før vi kan behandle søknaden din.
Årsaken til det er at vi må vite hvem du er. Da har vi sikker identifisering av hvem vi gir et eventuelt tilbud til, og vi kan ivareta ditt personvern gjennom kommunikasjon i nettbanken.
Hvis du og eventuell medlåntaker allerede er kunder, og har sendt inn en søknad, kan du se bort ifra beskjeden om å registrere deg.
Dette skjer videre
Når begge låntakere har fylt inn sin del av søknaden, og er registrert som kunder behandler vi søknaden. Du får svar på søknaden fra saksbehandler som melding i nett- og mobilbanken
Normal behandlingstid er 1-2 virkedager.
Nyttige tips og råd

Endre på boliglån
09.10.23
Har du behov for å gjøre endringer på boliglånet? Du kan faktisk enkelt gjøre de fleste endringene på lånet ditt selv. Her finner du ut hva du kan endre selv, og hvordan.

Derfor bør du velge KLP Banken
22.11.23
Har du jobb med pensjonsordning i KLP, eller får du utbetalt pensjon fra KLP? Da får du et rimelig og trygt banktilbud hos oss.
Du får de beste betingelsene på lån, sparing og dagligbanktjenester. Vi åpen prisliste, som betyr at du kan være trygg på at du alltid får de beste betingelsene - helt uten at du trenger å forhandle på pris.