
Behandlingstid på søknader i KLP Banken
Vi behandler søknaden din så raskt som mulig. Nå som vi har stor pågang etter det doble rentekuttet vårt, kan det ta litt lenger tid.
Behandlingstid for søknader om:
Flytte lån fra annen bank og øke eksisterende lån
Behandlingstiden er nå noe lenger enn normalt - og vi svarer så raskt vi kan!
Søker du om å flytte lån til oss?
Dette må være på plass for at vi kan behandle søknad om å flytte lån i annen bank til oss:
- Du og den du eventuelt søker sammen med må være registrert som kunder. Da vet vi hvem vi gir et eventuelt tilbud til, og kan kommunisere sikkert med dere i nettbanken. Registrer deg her og velg Lån eller dagligbank.
Har du spørsmål til søknaden svarer du bare på meldingen fra saksbehandler i nettbanken.
Finansieringsbevis og mellomfinansiering
Behandlingstiden er nå noe lenger enn normalt - og vi svarer så raskt vi kan!
Dette må være på plass for at vi kan behandle søknaden:
- Du og den du eventuelt søker sammen med må være registrert som kunder. Da vet vi hvem vi gir et eventuelt tilbud til, og kan kommunisere sikkert med dere i nettbanken. Registrer deg her og velg Dagligbank.
- Etter søknaden er sendt inn får du og den du eventuelt søker sammen med en SMS der du må samtykke til at vi henter siste lønnsslipp og skattemelding elektronisk fra Altinn.
- SMS for å gi samtykke mottar du vanligvis innen 1 time når begge søkere har registrert seg som kunder
Har du spørsmål til søknaden svarer du bare på meldingen fra saksbehandler i nettbanken.
Kredittkort
Behandlingstiden er nå ca. 2 virkedager
Seniorlån
Behandlingstiden er nå ca. 1 virkedag
Dette må være på plass for at vi kan behandle søknaden:
- Du og den du eventuelt søker sammen med må være registrert som kunder. Da vet vi hvem vi gir et eventuelt tilbud til, og kan kommunisere sikkert med dere i nettbanken. Registrer deg her og velg Dagligbank.
Saksbehandler tar kontakt med deg hvis det er behov for ytterligere informasjon eller dokumentasjon for å kunne vurdere søknaden.
Ikke bankkunde? Registrer deg nå
For at vi skal kunne behandle søknaden din, må du registrere deg som kunde i KLP Banken og gi oss elektronisk samtykke så vi kan hente lønns- og skatteinformasjonen din fra Altinn. Velg pakken Dagligbank når du registrerer deg.
Er dere to som søker sammen?
Da må begge registrere dere som bankkunder og gi samtykke.
Svar på lånesøknader
Vi svarer alltid via melding i nett- og mobilbanken. Du får SMS fra oss når vi har svart. Har du ventet lenger enn behandlingstiden vi oppgir? Logg inn og sjekk om du har fått svar. Trenger vi mer informasjon, vil saksbehandler kontakte deg via melding eller ringe deg.
Logg inn i nettbanken