Takk for fantastiske tilbakemeldinger!

Tusen takk til alle som har tatt seg tid til å gi oss tilbakemeldinger. Årets kundemåling viser rekordhøy tilfredshet med den personlige behandlingen dere får. På alle viktige områder får vi nå en score på over 80 poeng, noe som er eksepsjonelt høyt i forsikringsbransjen. Det gir oss både stolthet og motivasjon til å bli enda bedre.
Fra venstre Robin Østby, direktør  personmarked og Mathilde Hongseth og Werner Heum - to av dem du kan møte på telefon når du ringer KLP.
Fra venstre Robin Østby, direktør personmarked og Mathilde Hongseth og Werner Heum - to av dem du kan møte på telefon når du ringer KLP.
Publisert: 05.11.2025 kl. 10:16
Sist oppdatert: 06.11.2025 kl. 07:40

 

– Det er utrolig inspirerende å se slike resultater. En score over 80 betyr at kundene ikke bare er fornøyde, men oppriktig begeistret. Samtidig vet vi at jobben langt fra er gjort. Vi skal fortsette å jobbe minst like hardt for at kundene våre skal være fornøyde også fremover, sier Robin Østby, direktør personmarked i KLP Skadeforsikring.

 

Personlig oppfølging som merkes

Vi scorer spesielt høyt på kunnskap, kompetanse og imøtekommenhet (84 poeng). Også opplevelsen av å få forsikring tilpasset eget behov har økt fra 79 til 81 poeng.

Vi legger stor vekt på å møte kundene med både kunnskap og omtanke.

- Robin Østby, direktør personmarked

– Det handler om å forstå situasjonen deres og finne løsninger som faktisk hjelper. Når vi får høre at kundene merker det, betyr det alt for oss, sier Østby.

Kundene hjelper oss å bli bedre

Hvert år spør vi kundene hvor fornøyde de er med oss på mange områder, fra service og kompetanse til pris og skadeoppgjør. Tilbakemeldingene gir oss verdifull innsikt, og hjelper oss å forbedre oss der det betyr mest for kundene.

De siste årene har vi blant annet gjort språket vårt enklere, så det skal være lettere å forstå informasjonen fra oss. Kundene har også inspirert oss til å gjøre det mye enklere å melde skade. I dag blir over 70 prosent av alle skader meldt digitalt, ofte via den røde «Meld skade»-knappen på nettsidene våre.

– Både kundene og vi ønsker at skademeldinger skal gå raskt og uproblematisk.

Vi vet at det kan være stressende å bli rammet av en bilulykke, brann eller tyveri. Da skal det være enkelt å få hjelp.

- Robin Østby, direktør personmarked

Han avslutter med et smil: – Vi er til for alle som står på i kommuner og helse-Norge, og vi skal stå like støtt for dem  At kundene opplever oss som hyggelige, kompetente og til å stole på, er den beste tilbakemeldingen vi kan få. Det er også en påminnelse om at vi må fortsette å fortjene den tilliten, hver eneste dag.

Les mer

Familiebilde 2 mødre og barn

Hvilke personforsikringer bør man ha?

03.09.25

I Norge har vi gode trygdeordninger, og du som har offentlig tjenestepensjon har også god sikring gjennom arbeidsgiveren din. Likevel vil du ikke få erstattet hele inntekten din dersom du blir syk, ikke kan jobbe like mye som før eller går bort. Få oversikt over hva du allerede har, og hva du trenger for å sikre deg selv og de som står deg nærmest.   

To damer som går tur ute sammen i skogen

Har du de riktige forsikringene?

20.10.25

Tilbudet av forsikringer er stort – men hvilke bør du egentlig vurdere? Det kan godt være at du har flere forsikringer enn nødvendig. Eller at du mangler de forsikringene du bør ha. 

Gate med trehus i Trondheim på høsten

Slik velger du husforsikring

13.08.25

Det kan være vanskelig å vite hvilken husforsikring som vil passe best for deg og boligen din. Løsningen du velger kan avhenge av alder, beliggenhet og tilstand på huset, og din økonomiske situasjon. Her har vi laget en oversikt som kan gjøre det enklere for deg å velge riktig husforsikring.