– Det er utrolig inspirerende å se slike resultater. En score over 80 betyr at kundene ikke bare er fornøyde, men oppriktig begeistret. Samtidig vet vi at jobben langt fra er gjort. Vi skal fortsette å jobbe minst like hardt for at kundene våre skal være fornøyde også fremover, sier Robin Østby, direktør personmarked i KLP Skadeforsikring.
Personlig oppfølging som merkes
Vi scorer spesielt høyt på kunnskap, kompetanse og imøtekommenhet (84 poeng). Også opplevelsen av å få forsikring tilpasset eget behov har økt fra 79 til 81 poeng.
Vi legger stor vekt på å møte kundene med både kunnskap og omtanke.
- Robin Østby, direktør personmarked
– Det handler om å forstå situasjonen deres og finne løsninger som faktisk hjelper. Når vi får høre at kundene merker det, betyr det alt for oss, sier Østby.
Kundene hjelper oss å bli bedre
Hvert år spør vi kundene hvor fornøyde de er med oss på mange områder, fra service og kompetanse til pris og skadeoppgjør. Tilbakemeldingene gir oss verdifull innsikt, og hjelper oss å forbedre oss der det betyr mest for kundene.
De siste årene har vi blant annet gjort språket vårt enklere, så det skal være lettere å forstå informasjonen fra oss. Kundene har også inspirert oss til å gjøre det mye enklere å melde skade. I dag blir over 70 prosent av alle skader meldt digitalt, ofte via den røde «Meld skade»-knappen på nettsidene våre.
– Både kundene og vi ønsker at skademeldinger skal gå raskt og uproblematisk.
Vi vet at det kan være stressende å bli rammet av en bilulykke, brann eller tyveri. Da skal det være enkelt å få hjelp.
- Robin Østby, direktør personmarked
Han avslutter med et smil: – Vi er til for alle som står på i kommuner og helse-Norge, og vi skal stå like støtt for dem At kundene opplever oss som hyggelige, kompetente og til å stole på, er den beste tilbakemeldingen vi kan få. Det er også en påminnelse om at vi må fortsette å fortjene den tilliten, hver eneste dag.