
Vi hjelper deg
Ta gjerne kontakt med oss hvis det er noe du lurer på, eller noe vi kan hjelpe med. Har du tilgang til Kundeside kan du også bruke innboksen der.
Ofte stilte spørsmål
Hvordan får jeg tilgang til Kundeside?
Alle virksomheter skal ha en brukeradministrator. Brukeradministratoren er ansvarlig for å opprette, vedlikeholde og fjerne tilganger på Kundeside. Hvis du er usikker på hvem som er brukeradministrator hos dere, kan du spørre den som er signaturberettiget, eller andre som jobber med lønn, pensjon eller økonomi og har tilgang.
Kan vi ansette noen som har tatt ut pensjon?
Ja. Les mer om hvordan inntekten vil påvirke pensjonen på denne siden.
Kan vi få hjelp med innmelding eller utmelding fra pensjonsordningen?
Se i Brukerhåndboka på Kundeside for veiledning og gjeldende innmeldingsregler. Logg inn og se i brukerhåndboka. Vi kan selvfølgelig også hjelpe deg. Ta kontakt med vårt kompetansesenter for pensjon på 55 54 85 00.
Hvor finner vi fakturabilaget for pensjonspremien, er det noe vi bør vite i bilaget?
Fakturabilaget ligger under faktura på Kundeside, pensjonspremien faktureres forskuddsvis og premien beregnes ut fra de siste registrerte opplysninger.
Noen ganger endres opplysningene i perioden det allerede er fakturert for. Eventuelle korrigeringer i kvartalet som kommer, vil være justert for i fakturaen du får neste kvartal.
Ta kontakt med oss
Snakk med en av våre veiledere
Vi har et eget kompetansesenter som besvarer henvendelser fra deg som er eller representerer arbeidsgiver. En veileder kan hjelpe deg med:
- Pensjonsrettigheter og søknadsbehandling
- Brukertilganger og Kundeside
- Endringer og rapportering
- Spørsmål til faktura
- Innmeldingsregler og Brukerhåndboka
Snakk med en kontaktperson
Alle arbeidsgivere har en egen dedikert kontaktperson. Kontaktpersonen hjelper deg med spørsmål og henvendelser om:
- Pensjonsordningene og finansieringsløsninger
- Pensjonsøkonomi
- Leveransene du får som kunde
- Strukturelle endringer i virksomheten
- Kurs og møter