
Din kontaktperson
Som kunde blir du ivaretatt av en dedikert kontaktperson som kan hjelpe dere med små og store spørsmål om pensjon, veiledning, økonomi og rapportering.
Dette lurer mange på
Kan vår virksomhet inngå avtale om offentlig tjenestepensjon?
Det er mange vurderinger som skal tas ved opprettelse av avtale om offentlig tjenestepensjon, kontaktpersonen for ditt område som du finner her på siden kan hjelpe deg med rask avklaring på spørsmålet.
Virksomheter som ikke er statlig, offentlig eller på noen måte har slik tilknytning – vil ikke kunne inngå avtale om offentlig tjenestepensjon.
Kan vi flytte pensjonsavtalen vår til KLP?
Du kan flytte en avtale om offentlig tjenestepensjon til KLP, såfremt medlemmene ikke har lovfestet rett til medlemskap hos andre offentlige tjenestepensjonsordninger. Vi hjelper deg å undersøke dette.
Vi tilbyr ikke avtale om innskuddspensjon for virksomheter. Du kan ikke flytte opptjent innskuddspensjon eller en avtale om innskuddspensjon til KLP.
Vi har ansatt en sykepleier, hva må vi gjøre?
De aller fleste sykepleiere vil ha lovfestet rett til innmelding i pensjonsordningen for sykepleiere. Er du usikker på om din virksomhet er omfattet av loven, kan du sjekke den her.
Ta kontakt med kontaktperson for ditt område som du finner på siden her, eller bruk kontaktskjema hvis du ikke har pensjon hos KLP fra før. Har du pensjonsavtale med sykepleierordning fra før, melder du inn nyansatte på Kundeside.
Hvordan får jeg tilgang til Kundeside?
Alle virksomheter skal ha en brukeradministrator. Brukeradministratoren er ansvarlig for å opprette, vedlikeholde og fjerne tilganger på Kundeside. Hvis du er usikker på hvem som er brukeradministrator hos dere, kan du spørre den som er signaturberettiget, eller andre som jobber med lønn, pensjon eller økonomi.
Få hjelp hos kompetansesenteret for pensjon
Har du spørsmål om pensjon, fakturaer eller oppfølging på Kundeside? Da kan du ta direkte kontakt med vårt kompetansesenter for pensjon på telefon 55 54 85 00, eller via Innboks på Kundeside.