Far leser bok for sin datter

Bli bankkunde i dag

Registrer deg og få en brukskonto med en gang. Har du jobb med pensjon i KLP får du våre beste betingelser. Vi tilbyr:

  • Rente på brukskonto opp til 0,30 prosent
  • Beste sparerente opp til 2,30 prosent
  • Få og lave gebyrer
  • Trygg og effektiv mobilbank
  • Lav, ferdigprutet boliglånsrente

Slik bytter du bank på 1-2-3

Bli bankkunde

Alle banktjenestene du trenger i hverdagen

Kjøpe ny bolig eller flytte boliglånet?

Hos oss får du alltid den laveste renten vi kan tilby deg, og du slipper å prute. 

Les mer om boliglån

Spørsmål og svar

Vi har laget en oppskrift til deg så du kan bytte bank på en enkel, trygg og effektiv måte.

Slik bytter du bank på 1-2-3

Slik flytter du AvtaleGiroene dine: 

  1. Noter kontonummer og KID-nummer for hver AvtaleGiro du vil flytte
  2. Opprett avtalen på nytt i nettbanken hos oss. Da blir den gamle avtalen automatisk avsluttet.

Tips: Har du krav som ligger til forfall i gammel bank? Vent til trekket har gått gjennom før du oppretter avtalen hos oss.

Flytting av AvtaleGiro kan ta 4-6 uker. Hvis du mottar en papirfaktura i denne perioden må du betale den.

eFakturaene dine trenger du ikke tenke på. De dukker opp i alle banker du har tilgang til og du velger selv hvilken bank og hvilken konto fakturaen skal betales fra. 

Du må informere arbeidsgiver om nytt kontonummer for utbetaling av lønn. Ta kontakt med arbeidsgiver for å informere om nytt kontonummer.

Husk å informere alle du mottar regelmessige innbetalinger fra om det nye kontonummeret ditt (for eksempel Skatteetaten og Nav).

For at vi skal kunne avslutte kundeforholdet ditt, må du logge inn i nettbanken og sende oss en melding der du ber om å få kundeforholdet avsluttet. I samme melding skriver du også hvilket kontonummer i annen bank du ønsker vi skal avslutte kontoene mot.

I nettbanken trykker du på Skriv til oss. Fyll inn meldingen og trykk på Send. Du får en bekreftelse på SMS når vi har avsluttet kundeforholdet ditt.

Når du skal bytte bank anbefaler vi at du har fått kodebrikke fra oss før du sender inn bankbytteskjema. BankID og kodebrikken i gammel bank slutter å fungere når kontoene avsluttes.

Er du bankkunde hos oss i dag kan du sende oss en melding i nettbanken om at du ønsker kodebrikke. Ønsker du også BankID aktivert på kodebrikken må du hente en rekommandert forsendelse på postkontoret/post i butikk mot fremvisning av gyldig pass.

Dersom du ønsker BankID må du bekrefte følgende i meldingen du sender til oss:

  • At du kan hente forsendingen innen 14 dager
  • At du har gyldig norsk eller nordisk pass

Les mer om BankID

Se også

Tre generasjoner på tur sammen.

Derfor bør du velge KLP Banken

27.09.22

Velkommen til en enkel og rimelig bankhverdag!

Du får gode betingelser og lave priser, trygge og brukervennlige tjenester og hyggelig og effektiv kundeservice. I tillegg blir du kunde i en bank hvor vi tar vårt samfunnsansvar på alvor ved å følge FNs prinsipper for bærekraftig bankdrift.

Mor og tre barn som sitter rundt frokostbordet

Bytt bank på 1-2-3

21.09.22

Bytt til oss i dag for en enklere og rimelig bankhverdag. Følg denne oppskriften, så vil du oppleve hvor enkelt, effektivt og trygt det egentlig er å bytte bank. 

Liten gutt som låser en låvedør

Sikkerhetstips mot svindel

16.09.22

Pass opp for svindel! Svindlerne blir stadig mer kreative og forsøker å svindle på SMS, oppringninger, via lenker og på e-post. Aldri oppgi eller del passord og koder for innlogging. 

Her får du informasjon om ulike svindelmetoder, og våre beste tips for hvordan unngå å bli svindlet.