
Leveranseplan
Gjennom året leverer vi regnskap, prognoser og rapporter til deg som kunde, dokumentene leveres på Kundeside.
Nå finner du ny og detaljert leveranseplan for din virksomhet inne på Kundeside.
Våre leveranser i år
Januar, februar og mars
I januar lever vi regnskapstall og oversikter som kan brukes til årsoppgjøret, regnskapsføring og beregning av arbeidsgiveravgift.
- NRS beregning
- GKRS beregning
- Premieoversikt
- Kontoutskrift
- Noteinformasjon
- Egenkapitaloppgave
April, mai og juni
I andre kvartal leveres prognoser for det kommende året som kan brukes til planlegging og budsjettering.
- NRS beregning
- GKRS beregning
- Kontoutskrift
Juli, august og september
I tredje kvartal leveres oppdaterte prognoser og oversikter.
- GKRS beregning
- Økonomiplan-prognose
Oktober, november og desember
I årets siste kvartal oversikt over premie og prognoser for kommende år.
- Premieoversikt inneværende år
- NRS beregning
Statusrapporter
Statusrapporten viser nøkkeltall, bestand, nyttig informasjon fra KLP med mer. Den produseres for kunder med flere enn 5 ansatte. Rapporten leveres på Kundeside, etterskuddsvis per kvartal.
Fakturautsendelse
Pensjonspremien faktureres forskuddsvis per kvartal og med eventuelle endringer fra tidligere kvartal. Faktura sendes som EHF eller på papir. Faktura og bilag finner du også på kundeside.
- Årlig reguleringspremie sendes ut i juli.
- Årlig egenkapitaltilskudd sendes ut i juni.
Frister for lønnsrapportering
Lønnsfiler må godkjennes innen frist for at endringene skal bli med i grunnlaget for førstkommende kvartalsfakturering.
- 1. Kvartal - 26. mars 2025
- 2. Kvartal - 25. juni 2025
- 3. Kvartal - 24. september 2025
- 4. Kvartal - 29. desember 2025
Logg inn på Kundeside
På Kundeside finner du den detaljerte leveranseplanen for din virksomhet, med oversikt over datoer og informasjon om innholdet i hver leveranse. Du kan også se og melde deg på relevante webinarer for deg som jobber med økonomi i virksomheten.
Ofte stilte spørsmål
Hvordan får jeg tilgang til Kundeside?
Alle virksomheter skal ha en brukeradministrator. Brukeradministratoren er ansvarlig for å opprette, vedlikeholde og fjerne tilganger på Kundeside. Hvis du er usikker på hvem som er brukeradministrator hos dere, kan du spørre den som er signaturberettiget, eller andre som jobber med lønn, pensjon eller økonomi.
Hvor kan jeg finne mer utfyllende informasjon om pensjonskostnadene?
På Kundeside under "aktuelt" finner du siste nytt om pensjonskostnader og hjelpeinnhold til balanseføring.
Fakturabilaget som leveres på Kundeside sammen med fakturaene kan også være nyttig å se på ved spørsmål om endringer i premien. Du kan også ringe oss på 55 54 85 00. Har du spørsmål til faktura, oppgi fakturanummer når du kontaker oss.
Hvordan får jeg tak i informasjon og dokumentasjon til regnskapet?
Du trenger tilgang til Kundeside dersom du selv skal hente ut og lese slik informasjon. Hvis du trenger slik tilgang i arbeidet, må en brukeradministrator for virksomheten opprette tilgang til deg. Spør arbeidsgiver eller virksomheten du jobber for.
Tilbyr dere kurs i pensjonsøkonomi?
Økonomiansatte hos alle våre kunder får tilbud om kurs eller webinar knyttet til pensjonsøkonomien. Hvis du jobber med økonomi og ikke har fått dette, ber vi om at du sender oss en henvendelse via innboksen på Kundeside, der du oppgir hvilken rolle du har og hvem som er din arbeidsgiver.
Vi hjelper deg
Ta gjerne kontakt med oss hvis du trenger hjelp eller lurer på noe. Du kan sende oss en melding via innboksen på Kundeside, eller ringe oss.
