Bli kunde uten BankID
Vis gyldig legitimasjon hos Posten
For å legitimere deg hos Posten, må du møte opp personlig. Ta med gyldig pass eller norsk nasjonalt ID-kort. En ansatt hos Posten tar bilde av deg.
Du får en SMS og en e-post med en ID-kode og informasjon når du kan komme til Posten for ID-kontroll.
Hvis du ikke har norsk fødselsnummer, må du også ta med et dokument fra en offentlig myndighet som viser fødselsnummeret eller D-nummeret ditt.
Personvern og samtykke
Hos Posten brukes kunstig intelligens (KI) for å verifisere hvem du er gjennom ansiktsgjenkjennelse basert på biometri-informasjonen som ligger i passet/ID-kortet og bilde som blir tatt av deg. Så snart vi har mottatt legitimasjonskopien og bilde som blir tatt av deg, arkiverer vi disse hos oss. Biometri-informasjonen slettes når verifikasjonen er gjennomført.
Ved å sende inn skjema samtykker du til behandling av dine biometriske data i legitimeringsprosessen. Du kan lese mer om behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring her.
Hva må til for å få BankID i KLP Banken?
- Du må ha et aktivt kundeforhold i KLP Banken. Det betyr at du mottar lønn på konto hos oss, bruker bankkortet vårt og betaler regninger via mobil- eller nettbanken – altså at du bruker oss som din hovedbank.
- Kundeforholdet må ha vært aktivt i minst 3 måneder før vi eventuelt kan utstede BankID.