Grønt hjerte malt på en murvegg

Elektronisk signering

Med elektronisk signering kan du enkelt og trygt signere og legitimere deg med BankID.

Har du fått avtaledokumenter fra banken du trenger å signere, eller fått beskjed fra oss om å legitimere deg? Logg inn i signeringsportalen for å signere eller legitimere deg. 

Logg inn i signeringsportalen

Slik signerer du dokumenter elektronisk

  1. Gå til signeringsportalen 
    I signeringsportalen finner du dokumentene som er klare til signering. Det kan for eksempel være lånedokumenter fra banken. 
     
  2. Logg inn med BankID 
    Du kan velge mellom BankID og BankID på mobil. Se oppskriften for hvordan du logger inn og signerer med BankID på mobil under "Tips og råd" på denne siden.
     
  3. Signer dokumentene dine og du er ferdig! 

Tips og råd

Når du skal signere dokumenter elektronisk må du ha en aktiv BankID. Hvis du ønsker å signere med BankID på mobil, må du i tillegg til PIN-koden legge inn det personlige BankID passordet ditt. Dette gjør du slik:

1. Start med å legge inn fødselsnummeret ditt i første steg i signeringsportalen

BankID_signering_steg1

2. Gå videre og trykk på "Velg annen BankID"

BankID_signering_steg2

3. Velg "BankID på mobil", og gå videre

Hvis du ikke får opp dette valget kan det hende banken du har BankID i ikke støtter denne metoden å signere på. Ta kontakt med banken for å avklare dette. 

BankID_signering_steg3

BankID_signering_steg4

4. Sjekk at du får samme referansekode på mobilen din og tast inn PIN-koden for BankID på mobil.

BankID_signering_steg5

5. Skriv inn det personlige BankID passordet ditt og trykk deg videre. Har du glemt det personlige passordet ditt? Da må du ta kontakt med banken der du har fått BankID for å få et nytt passord.

BankID_signering_steg6

6. Nå er du logget inn, og er klar til å signere dokumenter fra oss. Trykk "Signer dokument" bak de avtalene som ligger klar. 

BankID_signering_steg7

Hvis du har glemt passordet, eller fått innloggingen din blokkert kan du velge "glemt BankID passord" i påloggingsbildet på Min side. Følg deretter trinnene på skjermen og tilbakestill passordet ditt.

Gå til påloggingsbildet

NB: Hvis du har BankID fra annen bank, må du ta kontakt med den banken for å få tilbakestilt passordet ditt.