EPSI_V2

KLP har de mest fornøyde bedriftskundene

KLP har for det tiende året på rad de mest fornøyde bedriftskundene på skadeforsikring, viser årets EPSI-undersøkelse. KLP kommer også best ut på skadeoppgjør, og fremstår som et solid og pålitelig forsikringsselskap.

Med et resultat på 74 (på en skala fra 0 til 100) kommer KLP best ut av alle forsikringsselskapene i årets EPSI-undersøkelse når det gjelder kundetilfredshet. Kundenes tilfredshet faller riktignok noen poeng fra i fjor (74,5), men KLP øker forspranget til neste konkurrent.

Fokus på kundens behov og hele kundereisen

- Det er helt fantastisk at vi for tiende året på rad er det selskapet som i bedriftsmarkedet kan skilte med de mest fornøyde og lojale kundene. At kundene sier vi er dyktige på å følge opp, at vi er best i klassen når det gjelder informasjon og kommunikasjon, viser at vi stor grad klarer å oppfylle kundenes forventninger.

Jeg vet at vi har mange dyktige medarbeidere som leverer på disse forventningene hver dag, og det er selvfølgelig godt å få det bekreftet fra våre kunder, sier administrerende direktør Tore Tenold i KLP Skadeforsikring.

Høy tiltro til forsikringsbransjen

Undersøkelsen viser at norske bedrifter er litt mindre fornøyde med forsikringsselskapene enn i fjor. Årets bransjeresultat ligger på 69,7 (mot 70,9 i fjor) som likevel er den tredje beste tilbakemeldingen i målingens historie.

– For tiende gang på rad er det kundene til KLP som er de mest tilfredse. Målingen viser at KLP framstår som et pålitelig forsikringsselskap som er dyktige på å holde kundene godt informert. I tillegg til dette er de best på skadeoppgjør, sier Fredrik Høst daglig leder i EPSI Norge i en pressemelding.

Det å ha de mest fornøyde kundene 10 år på rad er en imponerende og unik prestasjon. KLP-kundene opplever at de er godt forsikret, at de har konkurransedyktige priser og at servicenivået som ytes i stor grad møter forventningene.

Les mer her om resultatene fra EPSI-undersøkelsen

Les mer om forsikring for bedrifter i KLP