Medaljer_EPSI-Norge_forsikring-B2B-2019

KLP har de mest fornøyde bedriftskundene

KLP har for det niende året på rad de mest fornøyde bedriftskundene på skadeforsikring viser årets EPSI-undersøkelse. KLP kommer også best ut på skadeoppgjør, og fremstår som et solid og pålitelig forsikringsselskap.

Med et resultat på 74,5 (på en skala fra 0 til 100) kommer KLP best ut av alle forsikringsselskapene i årets EPSI-undersøkelse når det gjelder kundetilfredshet. Kundenes tilfredshet faller riktignok noen poeng fra i fjor (78,9) men selskapet beholder likevel et lite forsprang til neste konkurrent.

Fokus på kundens behov og hele kundereisen

– Vi er veldig glade for at kundene gir oss en så god tilbakemelding, og vi er stolte over at vi kommer best ut for niende år på rad, sier salgsdirektør Elin Evjen i KLP Skadeforsikring. – Det viktigste arbeidet vi gjør hver dag ligger i den gode dialogen vi har med kundene våre i alle deler av selskapet. Målet er å være tilstede for våre kunder og å gjøre hverdagen så enkel som mulig i alle våre interaksjoner. Vi jobber hele tiden med forbedring i alle deler av selskapet. Målet er å ha de mest fornøyde kundene også i framtida, sier Evjen.

Høy tiltro til forsikringsbransjen

Undersøkelsen viser at norske bedrifter er litt mindre fornøyde med forsikringsselskapene enn i fjor. Årets bransjeresultat ligger på 71 (mot 73 i fjor) som likevel er den nest beste tilbakemeldingen i målingens historie.

– For 9. gang på rad er det kundene til KLP som er de mest tilfredse. Målingen viser at KLP framstår som et pålitelig forsikringsselskap som er dyktige på å holde kundene godt informert. I tillegg til dette er de best på skadeoppgjør, sier Fredrik Høst daglig leder i EPSI Norge i en pressemelding.

Les mer her om resultatene fra EPSI-undersøkelsen

Les mer om forsikring for bedrifter i KLP