Vi hjelper deg!

Vi hjelper deg!

KLP Banken er en bank uten filialer. Det betyr at du som kunde har full kontroll over ditt eget kundeforhold hos oss. Du registrerer deg som kunde og søker lån på våre nettsider. I nettbanken kan du blant annet åpne kontoer og bestille bankkort.

Hvis du har behov for å sende oss en melding, kan du gjøre dette når du er innlogget i nettbanken. Denne meldingen er kryptert og sikker, og svaret får du direkte i nettbanken.

Ønsker du likevel å snakke med oss, kan du alltid ringe KLP Banken, 24 timer i døgnet, 365 dager i året, på telefon 05554.

Hvordan blir jeg bankkunde?

Bli kunde med BankID

Har du BankID fra annen bank kan du bruke den. Du registrerer deg som kunde og legitimerer deg med BankIDen din. Det opprettes automatisk en sparekonto til deg. 

Bli kunde uten BankID

Har du ikke BankID fra annen bank, eller ønsker å få BankID fra oss, velger du alternativet som heter "Pass eller annen gyldig legitimasjon". Du vil få tilsendt en kodebrikke, som du må hente på postkontoret. Ved henting må du legitimere deg. Når du har hentet brikken logger du deg inn i nettbanken og oppretter de kontoer du ønsker.

Bytte bank - Steg for steg

 

Hvordan oppretter jeg konto?

Du oppretter konto i nettbanken på følgende måte:

  1. Logg inn i nettbanken
  2. Velg "Opprett konto" under menypunktet "Konto"
  3. Velg kontoprodukt: Sparekonto, Brukskonto eller BSU
  4. Trykk på Vis avtale - lukk avtalen
  5. Huk av for at du har lest og forstått
  6. Trykk på Aksepter avtale

Gratulerer med ny konto!

Hvordan bestiller jeg bankkort?

  1. Logg inn i nettbanken
  2. Velg "Meny" og deretter velg "bestill bankkort" under kort
  3. Velg "Visa Classic" og trykk på neste
  4. Dersom du har flere brukskontoer bestemmer du hvilken konto du ønsker å ha kortet på
  5. Trykk på Vis avtale - lukk avtalen
  6. Huk av for at du har lest og forstått
  7. Trykk på Aksepter avtale

Du mottar bankkortet i posten innen én uke - PIN koden finner du i nettbanken.

Gratulerer med nytt bankkort!

Hvordan flytter jeg lønnen min?

Etter du har opprettet konto med bankkort informerer du din arbeidsgiver om nytt kontonummer, og det gjør du enklest ved å sende arbeidsgiver en e-post.

Dersom du får utbetaling fra NAV eller Lånekassen kan du enkelt endre kontonummer for utbetaling ved å logge deg inn på deres nettsider. Mottar du utbetaling fra KLP, logger du inn på MinSide og endrer kontonummer der.

Husk også å gi beskjed til Skatteetaten, slik at eventuell skatt du har til gode kommer inn på riktig konto.

Nyttige produkter og tjenester

Lurer du
på noe?
Ring oss 05554 05554