Brukskonto

Brukskonto

Brukskontoen er gebyrfri og passer godt som lønnskonto.

  • Alle over 18 år kan få brukskonto
  • Er du 13-18 år må foreldre/verger godkjenne og du kan få VISA ungdomskort

Slik kommer du i gang:

  • Registrer deg som kunde
    - Du kan benytte Bank ID fra annen bank.
  • Har du ikke Bank ID får du kodebrikke sendt til ditt lokale postkontor. Brikken brukes sammen med passord som du mottar pr. e-post. Dersom du legitimerer deg med pass kan du bestille deg BankID i nettbanken etter noen uker. Les mer om BankID i KLP Banken
  • Når du logger inn første gang forteller vi deg hvordan du oppretter din konto.

Se også:

KLP Banken er medlem av Bankenes sikringsfond. Kunder i KLP Banken er etter loven dekket for sine innskudd med inntil to millioner kroner, inklusive opptjente renter. Denne grensen gjelder selv om kunden har flere kontoer i samme bank. Har kunden innskudd i flere banker, gjelder to millioners grensen for hver av bankene. Hvorvidt innskyteren er en privatperson eller en juridisk person, er uten betydning.

Brukskonto    
Beløp Medlemmer Øvrige kunder
Alle beløp 2,70% 0,20%

Det er gebyrfritt å opprette konto og ha nettbank hos oss.
 

Se hele prislisten

Gode råd til deg som flytter til KLP Banken:

  • Å bytte bank er ikke så vanskelig som mange tror. Opprett konto og bestill deg kort i nettbanken. Når du har gjort det kan du fylle ut dette bytte bank-skjemaet, så hjelper vi deg med resten. Flytteskjema må sendes oss pr post: KLP Banken, Postboks 400 Sentrum, 0103 Oslo.
     
  • Informer alle du mottar regelmessige innbetalinger fra om nytt kontonummer.
    Det kan gjelde lønn, pensjon, trygdeytelser, barnebidrag osv.
     
  •  Avtalegiroer og faste betalingsoppdrag må legges inn på nytt i nettbanken. Du kan velge å legge disse opp selv, eller så sender du oss bytte-bank skjema, så ordner vi det for deg.
     
  • Regninger og betalingsoppdrag til forfall: Legges inn på nytt i nettbanken.
     
  • Eventuell negativ saldo på konto må dekkes før du kan avslutte kundeforholdet.
     
  • Ta vare på kontoutskrifter fra banken du forlater.
    Arkivfunksjonen forsvinner når nettbankavtalen avsluttes.
     
  • Makuler gamle kort, kodebrikker og lignende.
     
  • Dersom du avslutter hele kundeforholdet i den banken som har utstedt din Bank ID vil du miste denne. Ta da kontakt med kundesenteret, så sender vi deg en kodebrikke som du må hente på postkontoret. Legitimerer du deg med pass kan du etter noen uker "oppgradere" denne til en BankID.
  • eFakturaer som er registrert i gammel nettbank blir overført automatisk til ny nettbank.