Hjelp og kontakt

Ta gjerne kontakt med oss hvis du trenger hjelp eller lurer på noe. Du kan sende oss en melding via kontaktskjema på Min side eller via chat. Du kan også ringe oss for å prate med en av våre veiledere. 

Våre mest stilte spørsmål

Bruk lånekalkulatoren og sjekk hvilken rente du kan få, hvor mye lånet vil koste per måned og hvor mye du kan låne. 

Renten du får oppgitt i lånekalkulatoren er alltid oppdatert i henhold til siste renteendring. 

Priser og betingelser på alle våre bankprodukter finner du i prislisten.

Klikk her for å se flere ofte stilte spørsmål om våre bankprodukter og -tjenester

KLP sender ut Årsoppgaven i januar. Årsoppgaven finner du på Min side og vi sender den i postkassen din. Dersom du har valgt å få dokumenter fra KLP på Min Side finner du det kun her.

I Årsoppgaven informerer vi om hva vi har utbetalt i i foregående år. Denne kan du bruke til å kontrollere pensjonsutbetaling på skattemeldingen som kommer i mars/april.

Slik går du frem for å lese dokumentet på Min side:

  1. Gå Inn på www.klp.no
  2. Velg Logg inn (oppe i høyre hjørne)
  3. Velg deretter Logg inn på min side
  4. Velg Pensjon

Du finner brevet under Mine dokumenter

Dersom Skatteetaten ikke har oppdaterte lønns- og pensjonsopplysninger om deg må du selv endre dette på skatteetaten.no. KLP innhenter skattekortet ditt automatisk fra Skatteetaten.

Som medlem i KLP kan du logge deg inn på Min Side og få en foreløpig beregning av KLP-pensjonen din. Her kan du også se hva du får fra NAV.  

Eventuell opptjeningstid fra Statens pensjonskasse er med, men opptjeningstid i andre offentlig pensjonskasser, slik som for eksempel Oslo Kommune er ikke med. Gir du oss aksept for det, kan vi innhente informasjon om øvrige pensjonsavtaler direkte fra Norsk Pensjon. De aller fleste pensjonsleverandører leverer informasjon til Norsk Pensjon.

På Min Side vil du finne oversikt over ditt medlemskap i KLP. Her vil du også kunne beregne din fremtidige pensjon. 

Dersom du skal endre forsikringene dine anbefaler vi å gå inn på Min Side. Her har vi selvbetjeningsmuligheter som gjør at du raskt og enkelt kan endre forsikringene dine selv, uten at du behøver å vente på at en saksbehandler tar tak i saken din.

Du kan også skrive hva du ønsker å endre i vårt kontaktskjema. 

Kundeservice

Du får svar med en gang

Chat med oss

Chat med KLP Banken eller Pensjon for raskere hjelp. Hvis du har har spørsmål om fond eller forsikring må du bruke kontaktskjema. 

Vi svarer innen én virkedag

Skriv til oss

For å kunne skrive til oss, må du logge inn på «Min side». Dette er tilgjengelig både for eksisterende kunder og for deg som ennå ikke er kunde.

Vi svarer så fort vi kan

Ring oss

Åpningstider alle hverdager 08:00 – 16:00



Skadeoppgjør: 09:00 – 15:00

Teknisk support bank: Hele døgnet

Derfor må du logge inn for å sende oss en e-post

Vi bruker ikke e-post fordi det ikke er sikkert nok for viktig og personlig informasjon. E-poster kan dessverre lett komme på avveie eller bli sett av andre. For å holde samtalene våre private og sikre, ber vi deg logge inn på «Min side». Der er kommunikasjonen kryptert, noe som betyr at den er mye sikrere. På «Min side» kan du trygt sende og motta beskjeder uten å bekymre deg for at informasjonen din skal bli sett av uvedkommende.

Øyeblikkelig hjelp

Bestill veihjelp

Ring KLP veihjelp på

Sperr kort

Sperr kortet ditt i nettbanken

Få hjelp i utlandet

Ring alarmsentralen SOS på