Norske bedrifter er fortsatt mest fornøyd med KLP

KLP har fortsatt de mest fornøyde bedriftskundene på skadeforsikring, med godt forsprang. Kundelojaliteten øker, og mer enn åtte av ti kunder vil anbefale KLP.

Med et resultat på 78,9 (på en skala fra 0 til 100) kommer KLP best ut av alle forsikringsselskapene i årets EPSI-undersøkelse når det gjelder kundetilfredshet. Kundenes tilfredshet øker også mer for KLP enn for noen andre selskaper. 

- Vi er takknemlige for at kundene gir oss en så god tilbakemelding, og gleder oss stort over at vi kommer best ut for åttende år på rad. Det krever hardt arbeid å holde på en slik posisjon. Vi har en tett dialog med kundene, og jobber hele tida med forbedring i alle deler av selskapet. Målet er å ha de mest fornøyde kundene også i framtida, sier administrerende direktør Tore Tenold i KLP Skadeforsikring.

Undersøkelsen viser at norske bedrifter er mer fornøyde med forsikringsselskapene enn før. Bransjeresultatet på 73 er den beste tilbakemeldingen i målingens historie.

– Forventningene er fortsatt skyhøye til KLP, men med et resultat på 78,9 viser KLP at de fortsatt ligger et godt stykke foran konkurrentene sine. KLP har et sterkt omdømme blant kundene, og skiller seg vesentlig fra konkurrentene når det gjelder servicen de tilbyr, sier Fredrik Høst i EPSI i en pressemelding.

Les mer her om resultatene fra EPSI-undersøkelsen

Les mer om forsikring for bedrifter i KLP