Mobiltelefon mobilbank

Få en enklere hverdag med mobilbank

Last ned mobilbanken og få oversikt over økonomien din når du er på farten.

  • Rask tilgang til kontoene dine, også fra andre banker
  • Logg inn med fingeravtrykk, ansiktsgjenkjenning eller kode
  • Det koster ingenting å laste ned og bruke mobilbank-appen

Slik kommer du i gang med mobilbanken

1

Last ned appen

Appen kan lastes ned på iPhone og Android telefoner. Søk etter KLP Mobilbank i appbutikken på mobiltelefonen din. 

2

Identifiser deg

Når du tar i bruk mobilbanken må du oppgi mobilnummer, fødsels og personnummer og identifisere deg med BankID, BankID på mobil eller kodebrikke fra oss.

3

Velg kode

Legg inn aktiveringskoden du får på SMS og lag deg en personlig kode.

Hvis mobiltelefonen din støtter fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning kan du velge å bruke det i stedet.

Lag dine egne snarveier

Få rask tilgang til tjenestene du bruker mest i mobilbanken. 

Organiser snarveiene dine ved å velge meny og "Endre snarveier".  

Finn frem i mobilbanken

  • Meny - Trykk på de tre strekene øverst til venstre
  • Varslinger - Trykk på bjella øverst til høyre
  • Skriv til oss - Trykk på meny og "Kontakt oss". Her kan du skrive til oss og se svar i innboksen
  • Betal og overfør - Trykk på meny og "Betaling"
  • Forfall og bevegelser - Trykk på meny og "Betaling"
  • Betalingsavtaler - Trykk på meny og "Betaling"
  • Opprett fast sparing - Trykk på meny og "Sparing"
  • Opprett ny konto - Trykk på meny og "Konto"
  • Bestill bankkort - Trykk på meny og "Kort"
  • Søke om kredittkort - Trykk på meny og "Kort"
  • Legge til eller endre disponent på konto - Trykk på meny, "Konto" og "Disponent på konto"

 

Tips og bruk av mobilbanken

Mobilbanken gir deg rask tilgang til alle tjenestene du finner i nettbanken. 

Slik gjør du endringer på boliglånet

Gå til menyen (de tre strekene øverst til venstre), velg "Lån" og velg ønsket endring.

Slik får du oversikt over hvor mye du har til overs til neste lønn
Trykk på kontoen din i mobilbanken, velg fanen "Frem i tid" og kryss av for "Vis sum av betalinger frem til en fast dag i måneden". Her velger du datoen du får inn lønn. 

Tips: Hvis du har de fleste trekkene dine samme dag som lønningen kommer inn bør du velge dagen i forkant for å få opp riktig beløp. 

I tillegg kan du blant annet: 

  • Sette opp egne snarveier til favorittfunksjonene dine 
  • Legge til kontoer fra andre banker ved å velge "Konto" i menyen, og så "Legg til bank". 

 

Fyll ut den første betalingen og trykk "Legg til godkjenning". Gjør det samme med resten av betalingene. 

Vi lager en liste med alle betalingene som du godkjenner samtidig. 

Mobilbanken er like sikker som nettbanken. 

For å aktivere appen må du bekrefte hvem du er ved å bruke BankID, BankID på mobil eller kodebrikke fra oss. I tillegg må du også taste inn en 8-sifret aktiveringskode som du mottar på SMS.

Når du har aktivert appen må du oppgi din personlige kode. Mobilbank-appen er også knyttet til mobiltelefonen eller nettbrettet du har aktivert den på. 

Hvis du ønsker å endre innloggingsmetode fra ansiktsgjenkjenning/fingeravtrykk til 4-sifret kode eller omvendt må du slette mobilbank-appen og laste den ned på nytt. 

Etter du har valgt din personlige kode får du spørsmål om du ønsker å bruke ansiktsgjenkjenning/fingeravtrykk. Her velger du Ja eller Nei. 

Hvis du får ny mobiltelefon må du opprette mobilbanken på nytt. Har du kun fått nytt SIM-kort eller nytt telefonnummer, men fortsatt har samme mobiltelefon, kan du bruke mobilbanken som normalt. Appen er tilknyttet mobiltelefonen din, og ikke SIM-kortet.

Hvis du taster feil kode tre ganger blir mobilbanken sperret. Da må du aktivere mobilbanken på nytt. Du aktiverer mobilbanken på nytt. Velg "Glemt personlig kode?" når du åpner appen.

Hvis du mister eller får frastjålet mobiltelefonen din må du sperre den. Dette gjør du ved å logge inn i nettbanken. Du finner "Sperre mobilbank" under "Tjenester" i menyen. Følg instruksjonene videre.

Du kan også kontakte vårt kundesenter per telefon 55 54 85 00, så sperrer vi mobilbanken for deg.

Du kan bruke mobilbanken som normalt når du er utlandet. 

Mobilbanken er tilgjengelig på iPhone og Android.

Hvis du ikke har en av disse typene kan du logge inn i nettbanken via nettleser på mobiltelefonen din. Nettbanken vår er like brukervennlig på mobil som på PC og nettbrett.

Visste du at...

...du selv kan gjøre endringer på boliglånet ditt i mobilbanken? Du kan betale inn ekstra på lånet, øke terminbeløp, endre forfallsdato og belastningskonto og søke om avdragsfrihet eller mer lån.