Få en enklere hverdag med mobilbank

Mobilbanken gir deg rask tilgang til alle våre banktjenester, og du kan logge inn med fingeravtrykket ditt, ansiktsgjenkjenning eller en selvvalgt 4-sifret kode. 

Slik kommer du i gang med mobilbanken

1

Last ned appen

Appen er tilgjengelig for iPhone og Android. Søk etter KLP Mobilbank i appbutikken på mobiltelefonen din. 

2

Identifiser deg

Du kan identifisere deg med BankID, BankID på mobil eller kodebrikke fra oss.

3

Velg kode

Velg en 4-sifret kode. Støtter din mobil fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning kan du velge å benytte det i stedet.

Dette får du tilgang til i mobilbanken

I mobilbanken er det to menyer; hovedmeny og funksjonsmeny. Hovedmenyen finner du øverst i venstre hjørne. Her har du tilgang til alle tjenestene i nettbanken. Funksjonsmenyen får du opp ved å trykke på en av kontoene i kontolisten, og du får opp valg knyttet til kontoen, som for eksempel betal regning.

Du får også tilgang til dette: 

  • Varsler med Smartkort (eFakturaer, tips og annen relevant informasjon)
  • Kontoliste med alle kontoer, kontoer du disponerer og lån
  • Overføring mellom egne kontoer
  • Betale regninger, med og uten KID
  • Betale, godkjenne, endre eller slette eFaktura
  • Siste bevegelser på konto
  • Forfallsregister
  • Skriv til oss om ting du lurer på
  • Hele nettbanken

Nyttig å vite om mobilbanken

Mobilbanken er tilgjengelig på iPhone og Android.

Hvis du ikke har en av disse typene kan du logge inn i nettbanken via nettleser på mobiltelefonen din. Nettbanken vår er like brukervennlig på mobil som på PC og nettbrett.

Hvis du får ny mobiltelefon må du opprette mobilbanken på nytt. Har du kun fått nytt SIM-kort eller nytt telefonnummer, men fortsatt har samme mobiltelefon, kan du bruke mobilbanken som normalt. Appen er tilknyttet mobiltelefonen din, og ikke SIM-kortet.

Dersom du har tastet feil kode til mobilbanken tre ganger blir mobilbanken sperret. Da må du aktivere mobilbanken på nytt. Du aktiverer mobilbanken på nytt ved å velge "Glemt personlig kode?" når du åpner appen.

Hvis du mister eller får frastjålet mobiltelefonen din må du sperre den. Dette gjør du ved å logge inn i nettbanken. Du finner "Sperre mobilbank" under "Tjenester" i menyen. Følg instruksjonene videre.

Du kan også kontakte vårt kundesenter per telefon 55 54 85 00, så sperrer vi mobilbanken for deg.

Visste du at...

Du får full oversikt over alle kontoer og lån i mobilbanken? Søk etter KLP Mobilbank i app-butikken og last den ned i dag.

Vi tilbyr også disse produktene

BankID

BankID er din personlige legitimasjon og signatur på nett. Du kan ha BankID på kodebrikke og BankID på mobil.

Boliglån

Som medlem får du konkurransedyktige priser på boliglån

Bankkort

Bankkortet er gebyrfritt i bruk og egner seg til daglige innkjøp og kontantuttak i butikk eller minibank.

Interessante artikler

Liten gutt som låser en låvedør
6 tips til en sikker netthandel

Nordmenn elsker å handle på nett, og vi handler mer enn noen gang. Det er mye som kan skje på nettet. Vi kan bli utsatt for svindel, få feil eller ødelagt vare levert og det finnes dessverre mange useriøse aktører der ute. Det er derfor viktig å være på vakt, så du ikke utsetter deg for risiko. Her er våre beste tips til en sikker handel på nett.

15.07.19

Treskilt med påskrift privat på landevei
Derfor må du ikke dele BankID og passord med andre

Har du noen gang lånt bort BankID'en din til andre? Du gjør det kanskje fordi du trenger hjelp til å betale en regning, se saldo på konto eller sjekke skatte- eller pensjonsutbetalinger? Det du kanskje ikke er klar over, er at dette ikke er lov.

17.06.19