Mobiltelefon mobilbank

Få en enklere hverdag med mobilbank

Last ned mobilbanken og få oversikt over økonomien din når du er på farten.

  • Rask tilgang til kontoene dine, også fra andre banker
  • Logg inn med fingeravtrykk, ansiktsgjenkjenning eller kode

Slik kommer du i gang med mobilbanken

1

Last ned appen

Appen kan lastes ned på iPhone og Android telefoner. Søk etter KLP Mobilbank i appbutikken på mobiltelefonen din. 

2

Identifiser deg

Første gang du tar i bruk mobilbanken må du identifisere deg. Du kan identifisere deg med BankID, BankID på mobil eller kodebrikke fra oss.

3

Velg kode

Velg en 4-sifret kode. Støtter mobiltelefonen din fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning kan du velge å bruke det i stedet.

Nyttig å vite om mobilbanken

Mobilbanken gir deg rask tilgang til alle tjenestene du finner i nettbanken. 

Slik får du oversikt over hvor mye du har til overs til neste lønn
Trykk på kontoen din i mobilbanken, velg fanen "Frem i tid" og kryss av for "Vis sum av betalinger frem til en fast dag i måneden". Her velger du datoen du får inn lønn. 

Tips: Hvis du har de fleste trekkene dine samme dag som lønningen kommer inn bør du velge dagen i forkant for å få opp riktig beløp. 

I tillegg kan du blant annet: 

  • Sette opp egne snarveier til favorittfunksjonene dine 
  • Legge til kontoer fra andre banker

Mobilbanken er tilgjengelig på iPhone og Android.

Hvis du ikke har en av disse typene kan du logge inn i nettbanken via nettleser på mobiltelefonen din. Nettbanken vår er like brukervennlig på mobil som på PC og nettbrett.

Hvis du får ny mobiltelefon må du opprette mobilbanken på nytt. Har du kun fått nytt SIM-kort eller nytt telefonnummer, men fortsatt har samme mobiltelefon, kan du bruke mobilbanken som normalt. Appen er tilknyttet mobiltelefonen din, og ikke SIM-kortet.

Dersom du har tastet feil kode til mobilbanken tre ganger blir mobilbanken sperret. Da må du aktivere mobilbanken på nytt. Du aktiverer mobilbanken på nytt ved å velge "Glemt personlig kode?" når du åpner appen.

Hvis du mister eller får frastjålet mobiltelefonen din må du sperre den. Dette gjør du ved å logge inn i nettbanken. Du finner "Sperre mobilbank" under "Tjenester" i menyen. Følg instruksjonene videre.

Du kan også kontakte vårt kundesenter per telefon 55 54 85 00, så sperrer vi mobilbanken for deg.

Har du kontoer i andre banker? Da kan du enkelt legge til disse i mobilbanken ved å velge "Konto" i menyen, og videre "Legg til bank". 

Enn så lenge er det ikke alle norske banker du kan legge til kontoer fra. Når du legger til en konto, får du opp en liste der du ser hvilke banker du kan legge til konto fra. 

Visste du at...

Du enkelt kan legge til, og betale fra kontoer du har i andre banker i mobilbanken? 

Vi tilbyr også disse produktene

BankID

BankID er din personlige legitimasjon og signatur på nett. Du kan ha BankID på kodebrikke og BankID på mobil.

Boliglån

Som medlem får du konkurransedyktige priser på boliglån

Bankkort

Bankkortet er gebyrfritt i bruk og egner seg til daglige innkjøp og kontantuttak i butikk eller minibank.