Torunn Skjørsæter (66). Foto: Privat
Torunn Skjørsæter (66). Foto: Privat

Alt på ett sted er mye greiere enn litt overalt

22.09.21

En onsdag i september fikk en av kundekonsulentene i KLP Banken Torunn Skjørsæter på tråden. Hun kunne ikke få fullrost KLP Banken godt nok og kunne gjerne skrive under på hvert eneste godord. Vi tok henne på ordet og ringte for en prat. Det ble en veldig hyggelig samtale! 

Dette er Torunn spesielt fornøyd med

  • God service og oppfølging 
  • Gode medlemsbetingelser, blant annet bankkort og kredittkort uten årsavgift for henne og mannen som hun har lån sammen med 
  • Enkel og forståelig nettbank og mobilbank 
  • Mulighet for å ha bank, pensjon, forsikring og etter hvert fond på ett sted

Bytt bank på 1-2-3

1. Du ble jo kunde i KLP Banken for 5 år siden. Hvorfor valgte du oss? 

Fordi jeg har pensjonen min i KLP. Før jeg byttet fikk jeg ofte informasjon om medlemsfordelene i KLP Banken, og jeg så raskt at det var et bedre tilbud enn i banken jeg hadde. Men, jeg ventet med å bytte bank fordi jeg var disponent for familiemedlemmer med konto i banken jeg hadde fra før. Etter å ha fått fantastisk hjelp fra KLP Pensjon som oppdaget en feil i pensjonsutbetalingen min fra NAV, bestemte jeg meg for å dra nytte av de gode medlemsfordelene i KLP Banken. Samtidig beholdt jeg kundeforholdet i den andre banken for å kunne hjelpe familiemedlemmene mine. Det har jeg ikke angret ett sekund på! Nå bruker jeg alle tjenestene i nettbanken til KLP Banken, har lån, kort og konto der, og er veldig fornøyd. 

2. Hva skiller KLP Banken fra andre banker du har erfaringer med? 

Det er servicen og oppfølgingen, uten tvil. Det er en fornøyelse å ringe dere, for dere lytter og er så forståelsesfulle. Jeg får alltid svar på det jeg lurer på. Om kundebehandlerne ikke kan svare der og da, ringer de alltid opp igjen. Det er også viktig at jeg slipper gebyr på bankkort og kredittkort. Nå har jeg både pensjon, forsikring og bank i KLP, og mannen min og jeg vurderer også fondssparing! Alt på ett sted er mye greiere enn litt over alt!   

3. Du bruker både mobil- og nettbanken vår. Hvordan synes du banken fungerer i det daglige?  

Det fungerer veldig bra, og er en stor oppgradering fra min forrige nettbank, hvor alt var så tungvint! Jeg bruker nettbanken på PC når jeg er hjemme, den er enkel og lett å ha med å gjøre. Jeg finner raskt frem og alt er forståelig, og det er et stort pluss at det er enkelt å finne frem gamle fakturaer. Mobilbanken bruker jeg på farten og på hytta, og der er det veldig lett å overføre penger til brukskontoen.   

4. Så flott at du synes det er enkelt å ordne de daglige bankoppgavene dine hos oss. Hva gjør du hvis du lurer på noe?  

Jeg ringer helst hvis det haster, siden jeg har så god erfaring med det, men jeg kontakter dere også i nettbanken. Det er enkelt å sende en melding der, og jeg gjør vanligvis det om jeg ikke trenger svar der og da. 

5. Hva er du mest fornøyd med som kunde i KLP Banken, og har du et konkret eksempel på noe du er spesielt fornøyd med? 

Igjen, det er dere som jobber der. Jeg blir ivaretatt hele tiden, samme hva jeg lurer på. Jeg får ikke fullrost dere nok for det. Jeg forteller alltid kjentfolk som jobber i helsesektoren om KLP Banken og hvor fornøyd jeg er. Det er jo bare tull å betale årsgebyr andre steder når jeg, som har pensjon i KLP, får det gratis hos dere. Nei, i KLP Banken er alt sammen mye enklere.   

6. Hva kan vi bli bedre på? Er det noe du savner? 

Jeg ønsker å kunne godkjenne flere eFakturaer på en gang. Nå må jeg bruke BankID kode på hver regning, og det er tungvint. Og så burde dere sørge for å få enda flere kommuner til å gå over til avtale med KLP, det tror jeg mange kommunalt ansatte ville synes er prikken over i’en.  

7. Kundeundersøkelser viser at folk synes det virker skummelt å bytte bank. Hva er ditt råd til de som sitter på gjerdet og lurer på om de skal bytte til KLP Banken? 

Da vil jeg si: Ikke tvil, bytt bank! Mottakelsen du får er topp, og det er ikke farlig! Det er en sikker bank, og du kan spare masse. Bare det at dere sendte mannen min en SMS og tipset om at fordi han har lån sammen med meg, slapp han årsavgiften ved å bestille et nytt bankkort? En sånn gest er det jo ingen banker som gjør! Selve bankbyttet var smertefritt. Dere er en ren nettbank og dermed gikk alt veldig greit. Jeg hadde ikke lokalbank fra før, og i dag finnes det jo knapt lokalbanker, så hva er bekymringen?    

Verdt å vite

Damer som ler sammen.

Bytt bank på 1-2-3

11.11.21

Spar penger - bytt bank du også. Bli bankkunde og følg oppskriften på hvordan du bytter bank på en enkel, trygg og effektiv måte.

Damer som spiller kort sammen.

7 tips før, under og etter boligkjøp

11.11.21

Har du planer om å kjøpe ny bolig? Her finner du våre beste tips til hvordan du kan forberede deg til visning og budrunde. 

Ungdom med sneakers som har flyttet inn i leilighet

Har du de riktige forsikringene?

02.09.21

Tilbudet av forsikringer er stort – men hvilke trenger du, egentlig? Det kan godt være at du har flere forsikringer enn nødvendig. Eller at du mangler de forsikringene du bør ha.